Nav nekāds noslēpums, ka gāzes iekārtas uzstādīšana ilgtermiņā atmaksājas, palīdzot automašīnas īpašniekam ietaupīt patiešām ļoti lielas naudas summas. Gāzes iekārtas laika gaitā ir attīstījušās, un šobrīd automašīnu lietotāji savās automašīnās var uzstādīt jau 5. paaudzes gāzes iekārtas. (Bet tiek runāts, ka Latvijas tirgū drīzumā nonāks arī sestās paaudzes gāzes iekārtas.)
Autogāzes iekārtu uzstādīšana:
Holandes, Itālijas, Polijas Autogāzes iekārtas.
Zvaniet: 27400400
Gāzes iekārtu paaudzes
Ir pavisam piecas gāzes iekārtu paaudzes – vecākā no tām ir vairāk nekā septiņdesmit gadus veca. Gāzes iekārtu uzstādīšana Latvijā kļuvusi populāra tikai pēdējo gadu laikā, bet citās Eiropas valstīs ar gāzes iekārtām aprīkota jau lielākā daļa automašīnu.
- 1. paaudzes gāzes iekārtas Šīs iekārtas ir vairāk nekā septiņdesmit gadus vecas un tās darbojas ar vakuuma vadību, kas tiek uzstādīta benzīna dzinējiem ar karburatoru.
- 2. paaudzes gāzes iekārtas Šīs paaudzes iekārtas daudz neatšķiras no pirmās paaudzes iekārtām, jo to vienīgais uzlabojums ir elektroniskais dozators (nevis mehāniskais).
- 3. paaudzes gāzes iekārtas Šīs paaudzes iekārtās tiek izmantots sadalītājdozators, kas nodrošina izkliedētu nepārtrauktu gāzes iesmidzināšanu. Trešās paaudzes iekārtas agrāk uzstādīja automašīnām ar inžektora motoriem.
- 4. paaudzes gāzes iekārtas Šīs paaudzes sistēmu izmanto mūsdienās un tās pamatā ir elektronisks bloks, kurš vada sekvenciālo gāzes iesmidzināšanas sistēmu ar elektromagnētiskajām sprauslām. Uzbūves ziņā šī sistēma ir sarežģīta, bet tā daudzējādā ziņā pārspēj iepriekšējo paaudžu iekārtas, jo tā nodrošina mazāku izplūdes gāzu daudzumu, palīdz ekonomēt degvielu, precīzi dozē gāzes padevi un mazina izejas vārstu bojājumu risku.
- 5. paaudzes gāzes iekārtas Šī ir pati jaunākā gāzes iekārtu paaudze, kurā netiek izmantots gāzes reduktors un gāze sprauslā tiek padota sašķidrinātā veidā. 5. paaudzes gāzes iekārtas, protams, ir pārākas par ceturtās paaudzes iekārtām, tomēr Latvijā tās netiek uzstādītas, jo sistēmas cena ir aptuveni 3000 eiro. (Neskaitot uzstādīšanas izmaksas.)
Latvijā populārākās un visbiežāk izmantotās ir tieši ceturtās paaudzes gāzes iekārtas, jo to cena ir diezgan demokrātiska un apmēram gada laikā tās sevi atpelna. (Ar nosacījumu, ka ar automašīnu tiek braukts regulāri.) Jāatceras, ka ik pēc 10 000 nobrauktiem kilometriem jāveic garantijas apkope, lai uzturētu gāzes iekārtu labā tehniskajā stāvoklī.
Tiem Latvijas automašīnu īpašniekiem, kas savos spēkratos vēlas uzstādīt piektās paaudzes gāzes iekārtas, būs jādodas uz ārzemēm, lai to izdarītu, jo Latvijā šādas iekārtas netiek pārdotas un arī to uzstādīšana šeit netiek veikta.
Kādu gāzes iekārtu izvēlēties?
Izvēloties gāzes iekārtu automašīnai, izvēlies nevis lētāko, bet gan to, kura tev spēs sniegt vislielāko ietaupījumu ilgtermiņā, jo lētākā gāzes iekārta ilgtermiņā var izmaksāt dārgāk nekā tā, kuras pirkšana un uzstādīšana izmaksājusi dārgāk.
„Latvijas Propāna Gāzes” mājaslapā pieejams ekonomijas kalkulators: http://www.lpg.lv/lv/autogaze/ekonomijas-kalkulators/ Tas palīdzēs tev uzzināt, pēc cik ilga laika atmaksāsies gāzes iekārtas uzstādīšana un kādu ietaupījumu tā tev sniegs ilgtermiņā. Šādu ekonomijas kalkulatoru var izmantot arī lai uzzinātu, vai gāzes iekārtas uzstādīšana tavai automašīnai vispār ir izdevīga.
Gāzes iekārtas izvēli veic, vadoties pēc tā, kura sniegs tev vislielāko ietaupījumu.