Viens no zināmākajiem mītiem, kas izplatījies par autogāzes iekārtām, ir tāds, ka autogāze negatīvi ietekmē dzinēja mūžu. Daudzi stereotipi par gāzes iekārtām radušies jau ļoti sen – laikā, kad gāzes iekārtas vēl nebija tik modernas kā mūsdienās, tāpēc, izvērtējot gāzes ietekmi uz dzinēja mūžu, vajadzētu ņemt vērā tehnoloģiju attīstību un jaunāko informāciju.
Autogāzes iekārtu uzstādīšana:
Holandes, Itālijas, Polijas Autogāzes iekārtas.
Zvaniet: 27400400
Vai auto gāze bojā dzinēju?
Uzskats, ka autogāze bojā dzinēju, autovadītāju vidū ir plaši izplatīts, tieši tāpēc daudzi izvairās no autogāzes iekārtas uzstādīšanas savā spēkratā, kaut gan labi apzinās, cik lielu naudas summu iespējams ietaupīt, lietojot gāzi benzīna vai dīzeļdegvielas vietā. Niecīga daļa no šiem uzskatiem ir patiesi vai daļēji patiesi, bet lielākā daļa ir tikai mīti vai novecojusi informācija, kas vairs neatbilst patiesībai.
Fakti par gāzes ietekmi uz dzinēju:
- Gāzei ir pozitīva ietekme uz motoru, jo tā nenoskalo eļļas kārtiņu no cilindra sienām, tādējādi nodrošinot arī to, ka eļļa būs jāmaina retāk nekā tad, ja izmantosi benzīnu.
- Gāzei sadegot, rodas niecīgs daudzums kaitīgo blakusproduktu, tāpēc sadegšanas kamerā neveidosies uzdegumi.
- Lietojot gāzes iekārtu, vajadzētu izmantot tikai kvalitatīvu gāzi, jo zemas kvalitātes autogāze, kurai ir daudz kaitīgo piejaukumu, patiešām var nodarīt kaitējumu dzinējam.
- Lai saudzētu reduktora gumijas un samazinātu gāzes patēriņu aukstā laikā, kad gaisa temperatūra zemāka par +5 0C, vēlams motoru iedarbināt ar benzīnu, lai tas uzsilst, un tikai pēc tam pāriet uz gāzi.
- Jāņem vērā, ka ir ziemas un vasaras propāna-butāna maisījumi, kas jālieto atbilstoši sezonai. Propāna butāna attiecībai vasarā jābūt 1:4, bet ziemā 4:1.
- Autogāzes iekārtas uzstādīšanu veic tikai pie speciālistiem, kas ieguvuši CSDD sertifikāciju. Nekvalitatīvi uzstādīta gāzes iekārta var radīt gan gāzes smaku salonā, gan nodarīt kaitējumu dzinējam.
Der atcerēties
Protams, katrā mītā un uzskatā ir sava daļa patiesības, tomēr vajadzētu atcerēties, ka atbilstoši rūpējoties par tehnoloģiju un ievērojot kopšanas nosacījumus, iespējams tehnikas mūžu pagarināt. Pastāv uzskats, ka izmantojot gāzes sistēmu, dzinēja mūžu iespējams pat pagarināt. Lai dzinējs kalpotu ilgāk, svarīgi veikt arī gāzes iekārtas apkopi (lasīt vairāk), kas jāveic ik pēc 8 000-12 000 nobrauktiem kilometriem.
Nevajadzētu uztraukties par to, ka lietojot gāzi, jūsu automašīnas dzinējs kalpos īsāku laika periodu, nekā tad, ja lietosi dīzeļdegvielu vai benzīnu. Gāzes negatīvā ietekme uz dzinēju ir tikai mīts.