Autotransporta kravu pārvadājumi kā Latvijas tautsaimniecības apakšnozare ir vērtējama kontekstā ar visas transporta nozares kopējiem rādītājiem, jo tās komponenti ir savstarpēji saistīti. Svarīgākie kravu pārvadājumu veidi Latvijā ir jūras, dzelzceļaiun autotransporta pārvadājumi.
Kravu pārvadājumu un loģistikas nozares attīstība ir stabila
Kravu pārvadājumu un loģistikas nozares pienesums Latvijas ekonomikas iekšzemes kopprodukta veidošanā pārsniedz 10%. Tas ir stabils un ilgtermiņā bijis pieaugošs, tāpēc tā ir nozīmīga nozare, kurai ir ļoti labas attīstības perspektīvas arī nākotnē. Šajā sektorā strādā ļoti daudz cilvēku – apmēram desmitā daļa no visiem Latvijā strādājošajiem.
Kravu pārvadājumos nozīmīgākais ir tranzīts
Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis ļāvis valstij kļūt par svarīgu posmu tranzīta ceļā starp Eiropu un Krieviju un pārējām NVS valstīm. Tieši tranzīta kravas Latvijā veido 76% no sauszemes kravu apgrozījuma.
Kravu pārvadājumu statistika
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2012. gadā ar Latvijā reģistrētu autotransportu pārvadāto kravu apjoms ir 52, 61 milj. tonnas. 2013. gada pirmajā pusgadā kravu pārvadājumu uzņēmumi pārvadāja 27,2 milj. t kravu, kas ir par 3,4 milj. t (14,3%) vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajā pusgadā. Dati liecina par nelielu, bet tomēr pieaugumu.
Vairāk par nozares statistiku lasiet sadaļā. Kravu pārvadājumu statistika Latvijā.
Eiropas atbalsts kravu pārvadātājiem
Transporta un loģistikas nozares attīstībai Latvijā tiek veiktas nozīmīgas investīcijas gan no valsts un privāto uzņēmēju puses, gan Eiropas Savienības institūcijām. Laika posmā no 2000. līdz 2011. gadam ieguldījumi autoceļu infrstruktūrā bija aptuveni 235 miljoni latu un nākotnē plānots iztērēt vēl 460 miljonus. Paralēli tiek uzlabota arī Latvijas dzelzceļa un ostu darbība.